Yönetmen : Jeon-beom Lee
Won Bin, Sae-ron Kim, Tae-hoon Kim, Hee Won Kim, Seong-oh Kim
Aksiyon, Dram
Kore Sineması’nın ses getiren filmlerinden bir tanesi
Ajeossi. Ancak Kore Sinemasının “kendine özgü” özelliklerini barındırmayan
oldukça Amerikanvari bir Kore filmi.
Cha Tae-Sik, geçmişi kimseye bilinmeyen bir adamdır. Arka
mahallerin birinde “rehincilik” yaparak yaşamını sürdürmektedir. Onunla
iletişime geçmeye çalışan tek kişi ise Jeong So-mi adlı küçük bir kızdır.
So-mi’nin annesi bir gün karışmaması gereken bir uyuşturucu ticaretine karışır
ve günahının bedelini So-mi’ye yükler. So-mi kaçırılır ve Cha Tae-sik So-mi’yi kurtarmak için eski yeteneklerini
kullanmaya başlar. Biliyordur ki küçük kızın “bu dünyada tek sevdiği insan”
o’dur. Uyuşturucu ticareti ve organ
kaçakçılığı ile dolu pis bir dünya Cha Tae-sik’in önünde duruyordur ve onu
durduracak hiçbir güç yoktur.
“Sen yarın için yaşıyorsun değil mi? Ben de bugün için yaşıyorum. Bugün için yaşayanların, yarın için yaşayanlara ne yapacağını göstereceğim sana”
Kötü ve acımasız adamlarla karşı karşıya kalan oldukça iyi
ve acımasız bir kahramanın hikayesi var filmde. Hiç bulaşmamaları gereken bir
adama bulaşan kötü adamlar neyin ne olduğunu anlayamadan bu büyük hatalarının
cezasını çekmeye başlıyorlar. İyi adama yardımcı olan bir de polis var bu
örgüde üstelik. İyi adamın bu cendereye girmesine neden olan motivasyon ise
küçük bir kızın hayatını kurtarmak isteği. Tüm bu hatlarıyla film iyi bir
Amerikan aksiyon filminin bütün klişelerini
barındırıyor. Ancak film gayet iyi bir film.
Hikaye başından sonuna kadar akıcılık problemini hiç
yaşamıyor, sinema seyircisi için nerdeyse ezber sayılan bir kurgu olsa da
seyirciyi hikayeye inandırmayı da başarıyor. Hareketli çekimler ve kavga
sahneleri ise oldukça başarılı. Kore filmlerinde sıklıkla gördüğümüz balta,
bıçak gibi silahların yanında bu kez ateşli silahlar da var. Yönetmen hepsini
kullanarak çok iyi sahneler çıkartıyor ortaya. Bu sahnelerde yine oldukça fazla
kana bulanıyor kamera. Şiddetin dozu yükseldikçe yükseliyor. Kötü adamlar da
kötü adam olmanın hakkını veriyor. Ortalıkta uçan tekme atan polisler kol
geziyor. (Bkz : Salinui Chueok)
Bu detaylar filmi iyi yapan detaylar. Ancak filmi daha
görünür ve daha iyi kılan bir nokta daha var ki burada yönetmenin Kore kanıyla
akan damarları harekete geçiyor adeta. Bu yüzeysel aksiyon filmine bir derinlik
ekliyor. Anne ve babası olmayan çocukların kötü işler için biçilmiş bir kaftan
olduğunu, bu sahipsiz çocukların başlarına aklınıza gelebilecek en büyük
kötülüklerin gelme olasılığının çok yüksek olduğunu anlatıyor yönetmen. Bunları
anlatırken seyirciye de ciddi bir düşünme alanı bırakıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder