Yönetmen : Kwan-hyun Park
Jae-yeong Jeong, Ha-kyun Shin, Hye-jeong Kang
Savaş, Komedi, Dram
“Tarihte ilk kez bir toprak parçasının etrafını çitle çevirip ‘Burası
benimdir’ diyen ve buna inanacak kadar saf olan insanlar bulabilen ilk insan,
uygar toplumun ilk kurucusu oldu” demişti Rousseau. Hikayemiz bu uygarlıktan
nasibini almamış (!) bir köyün hikayesini anlatıyor; Dongmakgol’ün.
1950’li yıllar. Kuzey Kore ile Güney Kore & Amerikan savaşı tüm
şiddetiyle devam etmektedir. Büyük bir çatışmadan kurtulmayı başaran Kuzey
Koreli üç asker ile Güney Kore ordusundan kaçan iki asker, kendilerini
Dongmakgol’ün ortasında bulurlar. Köy yüksek dağların sırtında küçük bir köydür
ve köylüler dünyanın geri kalanı hakkında hiçbir şey bilmiyorlardır.
Uygar topluma, savaşlara, devletlere, sınırlara coşkulu bir tekme atan
harikulade bir film. Aynı zamanda Kore’nin geçmişine ve bölünmüşlüğüne adanmış
bir şiir. Dongmakgol köyünün temiz ve saf dünyası masalsı bir atmosferle insana
huzur verirken, uygar dünyanın savaşan insanlarının kötülüğü o masalsı,
keyifli, neşeli havayı yok ediyor.
Çoğu yerde kahkaha attıran, savaş, insan ve devlet hakkında esaslı sorular
sormayı ihmal etmeyen bir film. Aynı zamanda müthiş bir drama. Çok basit bir
soru soruyor; Aynı toprağın insanları neden birbirine düşman oluyor da
birbirlerini rahatlıkla öldürebiliyor? Çok
ustaca bir manevra daha yapıyor ve köyün merkezine bir Amerikalı pilot
yerleştiriyor. Tanımadığı, anlamadığı, konuşamadığı bu insanların içinde bu
pilotun ne işi var?
Kore sineması tarihinden beslenen bir sinema. Acılarla dolu bir tarih.
Japon işgali, İkinci Dünya Savaşı derken travmaların en büyüğünü yaşıyor
Koreliler. İkiye bölünüyorlar ve birbirilerini öldürüyorlar. Welcome to Dongkmakgol
bu acımasız bölünmeye sinemanın dilinden bakan en zarif filmlerden.
“Kafalarında su kabakları ve ellerinde uzun çubuklar var.”
Hye-Jeong Kang, Yeo-il rolüyle büyüleyici. Nasıl bir güzellik, nasıl bir
saflıktır o öyle. Aşık olmamak mümkün değil.
Yönetmen Kwan-hyun Park ilginç bir yönetmen. 2005 yılında Welcome to
Dongmakgol gibi bir filmi yaptıktan sonra uzun süre ortadan kayboldu. Oysa ki
hem film yazma hem de film yönetme konusunda ne kadar başarılı olduğunu tek bir
filmle ortaya koymuştu. Böyle bir film yapabilen bir yönetmen nasıl başka bir
film yapmaz diye çok sordum kendime. Nedenini de bilmiyordum açıkçası. Bu
filmi, çok uzun süre yönetmenin ilk ve tek filmi diye sundum ama yönetmen 2017
yılından sonra yeniden sahalara döndü.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder