Yönetmen : Juan Jose Campanella
Ricardo Darin, Soledad Villamil, Pablo Rago, Guillermo Francella
Gizem, Dram, Aşk
Arjantin Sineması’ndan bir başyapıt. Jaun Sose
Campanella’nın elinden çıkan, Adalet sistemi ve erkekler üzerine sarsıcı bir
film. 2009 yılında En İyi Yabancı Film Oscarı’nı alan, ödülllere doymayan bir şaheser.
Benjamin Esposito emekli olmuş bir sorgu müfettişidir. Aklında
25 yıldır hiç çıkaramadığı bir davayı kaleme alıp, roman yazmak istemektedir.
Liliana Coloto, eşi Ricardo Morales’e tutkuyla bağlı genç ve
güzel bir kızdır. Bir gün tecavüze uğrayıp, vahşice öldürülür. Davaya bakmak
için Benjamin Esposito görevlendirilir. Esposito kızı ilk gördüğü andan
itibaren, gerçek suçluyu yakalamak, adalete teslim etmek ister. İşin kolayına kaçmaya çalışan diğer meslektaşlarına karşı duracak, sistemin karşısına engeller koyduğu noktada ise cesur olacaktır. Bu davada ona yardım edecek kişi ise hem yardımcısı hem de dostu Sandoval’dır.
Esposito hem çarpık adalet sisteminin dişlileri arasında
doğru bir soruşturma yapmaya hem de sevdiği kadın Irene’ye aşkını belli
etmemeye çalışır. Esposito ve Sandoval’ın kişisel çabaları sonucu İsidoro Gomez
yakalanır ve müebbet cezaya çarptırılır. Esposito, Irene’nin eşi Ricardo
Morales’e verdiği sözü tutmuş ve katili yakalamıştır.
Esposito her şeyin yoluna girdiğini düşünürken, bir gün Ricardo Morales’den bir telefon alır ve İsidoro
Gomez’in salıverildiğini öğrenir. Bundan sonrasında Esposito, devletin ve
adalet sisteminin alçak yüzüyle karşılaşacaktır.
“Bir erkek her şeyini değiştirebilir, Yüzünü, evini, ailesini, kız arkadaşını, dinini, tanrısını. Yine de değiştiremeyeceği tek bir şey vardır Benjamin. Tutkularını değiştiremez”
Arjantin sinemasının en önemli aktörlerinden birisi olan
Ricardo Darin, Benjamin Esposito rolünde kusursuz bir performans sergiliyor.
Hikayenin vuruculuğu bir yana oyuncuların da üst düzey performansları filmi
unutulmazlar arasına sokuyor. Ricardo Morales rolüyle Pablo Rago, Irene rolüyle
Solledad Villamil, Sandoval rolüyle Guillerme Francella… Oyunculuklar o kadar başarılı ki, hikayede çok küçük bir
rolü olan Hakim Fortuna Mario Alarcon'un Esposito ve
Sandoval’a fırça attığı sahnedeki oyunculuk, hiç unutulası değil.
Yönetmen Juan Sose Campanella, hem 25 yıl arasında gidip
gelen hikayeyi kotarmakta hem de oyunculukları yönetme de oldukça başarılı.
Ve elbette hem Campanella’yı hem de El Secreto de sus Ojos’u
çok farklı bir film yapan, tek planda çekilen, nefes kesen stadyum sahnesi.
Eşine az rastlanır türden.
El Secretos de Sus Ojos ödüllere doymayan ve aldığı her
ödülün hakkını veren, Arajntin-İspanya ortak yapımı, etkisini uzun süre sürdüren,
sert sorular soran, gizemi, dramı ve aşkı bir hikayede tam kararında eriten, sistem üzerine sert eleştiriler yapan, şok edici bir film.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder